Zolesz olvas

Árvay Gréta: Elmerülve

2017. november 08. - Zolesz olvas

covers_339949.jpg

 

Na jó, akkor kezdjük a legelején.
A legeslegelején, a könyv borítójánál. Ez szinte mindenki vesszőparipája. Mennyire tükrözi is a borító, a közrefogott belül leírt világot. Képzőművészként azt mondhatom, hogy nincs ez annyira mellé tervezve mint azt sokan első látásra gondolják. Sőt értem az egész koncepciót, és csak is elismeréssel tudok Földi Andiról nyilatkozni. Persze az ő gondolatait nem ismerhetem ez ügyben, de amit elakart érni a tervvel az maximálisan sikerült. Ugyanis felfigyelnek rá az emberek és így vagy úgy de beszélnek is róla. Engem mindenesetre meg vett magának, és hát azt se felejtsük el Andrea a Rügy – A tyúk, aki repülésről álmodott című könyv borítójának megvalósításával már letett valamit az asztalra, és díjat is nyert vele. Na jó ennyit a „külsőségekről” lépjünk tovább a „belsőségek” felé.
Na most akkor én először is azt akarom tudni ki is az író. Ki Árvay Gréta?

Keresem Árvay Grétát!!!

Valóban ez az ő becsületes neve? Miért fontos ez? Hát mert ha egy könyv hatással van rám és ráadásul magyar az írója is, akkor én bizony szeretem tudni/látni (legalább) egy arckép erejéig ki is a szerző. Szóval nekem ezért fontos… persze azt is tudom, hogy nem fakadnék sírva ha megerősítést nyerne a végén, hogy mondjuk „véletlenül” töke van a menyasszonynak. Na jó, szerintem azért ezt a könyvet valóban nő írta, de azért akkora nagy félfordulatos hanyattast sem vágnék egy leszúrt rittbergerrel megspékelve (vagy mi a szösznek is hívják), ha kiderülne az ellenkezője. Mindenesetre misztikus ez az egész így. Méltó az alcímhez.
 
A regény máskülönben egész felépítésében nagyon tetszett, a karakterek pedig annyira finoman de lényegre törően voltak ábrázolva, hogy azonnal megjegyezhetővé váltak ezáltal, s hiába a hat szereplős, ide-oda ugrálós jelenetsorok ez nem zavart, sőt mi több nagyszerűnek és egyedinek találtam. A személyek szinte mindegyike szimpatikus volt, bár a hölgyek kicsit jobban (sokkal jobban) mint a fickók.
Témailag a regény egy olyan területét beszéli el a szexualitásnak ami számomra meglehetősen érdekfeszítő, ezért nagy várakozással vettem kezembe Gréta regényét is. Roppant érdekes világnak találom ezt az egészet, amit a magam részéről abszolút nem ítélek el. Most én abba nem mennék bele, hogy nálam mi fér bele, az én erkölcsi normáim biztosítékait mi nem vágja még ki, mert ez itt a kutyát sem érdekelné és eleve nem erről kell, hogy szóljon egy regény véleményezése. Amiről viszont szólnék mindenképpen – ami a swingerezésben a legjobban érdekel (az etye-petyén kívül persze) – az a lelki tényezők. Egyrészt mitől jut el egy pár odáig, hogy bevállalja az e fajta dolgokat, illetve a megtörténtek után miképpen lehet normálisan, lelki sérülések nélkül, pusztán a dolgok pozitív hozományait „csak” előtérbe helyezve feldolgozni azokat. Mert még a megtörténtek előtt ott munkálkodhat a kíváncsisággal egybegyúrt izgalom, menet közben a szexuális vágy, esetleg az újdonság ereje, és a semmihez sem hasonlítható nagyon furcsa érzések kavalkádja, de mi van/lesz utána? Mindezek elmúltával nem csak a fájdalom, szomorúság, esetleg a szégyen érzett marad? Vagy esetleg az egymás hibáztatása, vádaskodás, ítélkezés? Mert, hogy ahány ember annyi világ. Millió különböző kapcsolat és érzelmi intelligencia, millió másképpen felépített egymáshoz viszonyulás és miegymás. Szóval egy ilyesmi regényben engem ez érdekel a legjobban, és az idáig olvasott e témába besorolható történetek legtöbbje abszolút nem tért ki ennyire mélyen ezekre a dolgokra mint az ELMERÜLVE.
Sokat gondolkoztam, hogy hány pontot is adjak az ötből a könyvre annak kiolvasása után. Végül is a 4 pont mellet döntöttem, mert két dolgot hiányoltam. Persze mindez csak is az én telhetetlenségemből adódik és nem a regény hibája, hogy nem a max 5 pötty dukált tőlem neki. Ugyanis én még jóval többet olvastam volna a fentebb említett lelki vonatkozásokról, mindemellett több és részletesebb szexjelenetet is elbírtam volna.
(na most akkor csak kijött belőlem a pasi is)
Végeredményben viszont el kell mondanom, hogy a regény írója mindkettőt nagyon okosan, és vér profin egymáshoz adagolva tökéletesen kivitelezte, semmiféle határt nem lépett át ami egyik vagy másik rovására ment volna, átbillentve ezáltal a könyv képzeletbeli mérlegének nyelvét valamely oldalra.
Ez mindenképpen dicséretes, és valljuk be profi megvalósítása nem kis tudomány.

 

Értékelés: 5/4

 

Tartalom:

A titokzatos Árvay Gréta erotikus regénye egy szimultán történetfüzér. Budapesti figurákat látunk bolyongani a városi dzsungelben, embereket, akik nagyon különböző társadalmi helyzetből érkeznek, nagyon különböző életélményeket cipelnek magukkal, és nagyon különböző problémákkal küzdenek, de egyvalami közös bennük. Problémáik megoldását (vagy egyszerűen csak vágyaik beteljesülését) egy swingerklubban, a Mystique-ben találják meg. Egymásban elmerülve oldódnak fel feszültségeik. Otthontalanságuk otthona a ház – ahol egymásnak esnek. A háttérben zátonyra futott párkapcsolatok, kiégett sikeremberek, törtető libák és érzékeny művészek hol könnyeden derűs, hol nagyon is drámai sorstörténete.
Árvay Gréta ELMERÜLVE című regénye egy örvénylő, buja bacchanália.

Mentés

Mentés

Mentés

A bejegyzés trackback címe:

https://zoleszolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr1413205875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása