Zolesz olvas

Steven Spielberg: Harmadik ​típusú találkozások

2017. november 03. - Zolesz olvas

spielberg-harmadik_tipusu_talalkozasokk.jpeg

 

Előre bocsátom elfogult leszek.

Elfogult a könyvvel szemben azért mert a Harmadik típusú találkozások a kedvenc filmjeim egyike. Még a nyolcvanas évek végén láttam az akkori nagy videós őrületben és maximálisan elvarázsolt és a hatása alá kerültem. Addig már rengeteg Ufo-s könyvet kiolvastam és amit azokban találtam szinte ismerősként köszönt vissza Spielberg zseniális filmjében. Imádtam az egészet. A csodásan fotózott képi megvalósítást, a rendező profizmusát, a főszereplő fizimiskáját és játékát. Persze a mai filmek látvány világa mellet illetve a mostani filmek technikai megvalósításához hozzászokott fiatalok már lehet mindenez enyhén fanyalognak, mert a mérce sokkal magasabb s a paletta is ezerszer színesebb, de sokszor élettelenebb is a történet ez által. Na jó nem szeretném feleslegesen szaporítani a szót a lényeg az, hogy nekem ez a film a top ötben mindenképpen benne van, nagy ufo hívóként pedig a története maximálisan meg vett magának. Épp ezért nem tudok elfogulatlan lenni a könyvvel szemben sem, bár szerintem a regény nem annyira jó mint a film, ami hozzápakolta azokat a plusszokat a képek által amiért azt mindenképpen jobbnak találom. Tehát mivel láttam a filmet egy jó párszor, nem tudtam és nem is akartam magam elképzelni az olvasottakat, hanem azok jöttek kíméletlenül a képernyő által megismert világból párhuzamosan. A főszereplő kifejezetten szimpatikus nekem, megnyilvánulásai és viselkedése nagyon tetszett (a moziban Richard Dreyfuss egyszerűen zseniális ebben a karakterben).
Őszinte nem tudom ha csak simán a könyvet olvastam volna s a filmet nem ismerném mi lenne a véleményem, de nekem így a kettő tökéletesen meggyőző volt és nagyon tetszett. A vége a regénynek viszont kevésbé ütős mint a film, ott a képi világ sokkal több érzelmet és megfoghatatlan pluszt adott át nekem, mint a sorokban olvasottak.

A harmadik típusú találkozásokat lehet szeretni vagy nem szeretni, de leginkább akkor értékeled igazán ha a mostani agyon effektelt moziktól elvonatkoztatsz és úgy nézed meg a régi filmet, a könyvet pedig úgy olvasod, hogy már befogadtad az ott megismert képi világot és a szereplők karaktereit.

Értékelés: 5/5 (kedvenc)

 

Tartalom:

Spielberg regénye a Földön megjelenő idegen értelmes lényekkel való találkozás harmadik, legizgalmasabb formáját beszéli el, azt a fajtát, melynél létrejön a közvetlen kapcsolat az ember és az idegen értelmes lény között. Ma már tudjuk, hogy az efféle találkozás valószínűsége igen kicsi, annak ellenére, hogy bizonyára nem az ember az egyetlen intelligens lény a világmindenségben, sőt bizonyára akadnak nálunk sokkal fejlettebb civilizációk is a távoli űrben. Képzeletünket megmozgatja a lehetőség, hogy e távoli civilizációk valamelyike a csillagközi vagy galaktikaközi utazás technikájának birtokába juthatott, s egy napon megjelenik Földünk légkörében, bolygónk felszínén. Azt is elhisszük a regény hatására, hogy egy ilyen kapcsolat nem csupán lehetőség, hanem talán már létre is jött.

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

A bejegyzés trackback címe:

https://zoleszolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr9313158216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása